Wie we zijn

Onderweg.nu is een website van en voor mensen met homoseksuele gevoelens, die willen luisteren naar Gods wil in hun leven.

Heb jij vragen over homoseksualiteit? Dat kan zijn omdat je zelf homoseksuele gevoelens hebt, of omdat homoseksuele gevoelens van iemand die je kent, vragen bij jou oproepen. Onderweg.nu biedt een veilige plek om je verhaal te vertellen en je vragen te stellen. Wij weten hoe belangrijk dat kan zijn. Uit eigen ervaring.

Waar wij voor staan

Kort samengevat zijn onze kernwaarden: trouw aan God en liefde voor mensen. Wat dat voor onze werkwijze betekent, lichten we hieronder toe.

We willen ‘trouw aan God’ zijn door goed naar Zijn Woord (de Bijbel) te luisteren en Zijn Zoon (Jezus) na te volgen (zie ook ‘Wat wij geloven’). Wat seksualiteit betreft, lezen we in de Bijbel bijvoorbeeld hoe dit een plaats krijgt binnen het huwelijk tussen man en vrouw. We lezen ook dat andere vormen van seksualiteit een overtreding van Gods wil zijn. Daar sluiten we onze oren dus niet voor. We blijven luisteren. Van Jezus leren we hoe we dat kunnen doen en hoe we Gods wil kunnen uitdragen. Dat heeft alles met ‘liefde voor mensen’ te maken. We doen ons werk vanuit bewogenheid. We accepteren de mensen die we ontmoeten, zoals ze zijn en gaan respectvol om met iedereen.

Wat wij geloven

Wij geloven:
Dat God onvoorwaardelijk van alle mensen houdt. Zijn genade kent geen einde.
Dat de Bijbel Gods Woord is, waar we ons leven naar moeten richten. Dat willen we ook graag, want door te luisteren naar God ga je leven als zijn zoon of dochter.
Dat het navolgen van Jezus dé manier is om naar God te luisteren. We gaan dan steeds meer op Jezus lijken en groeien zo op tot mensen zoals God ons bedoeld heeft.
Dat dit groeiproces dé weg voor ieder mens is, wie of wat je ook bent.
Dat homoseksualiteit slechts één van de aspecten is van leven in een schepping waarin eenzaamheid, pijn, verdriet en gebroken relaties als gevolg van de zondeval zijn binnengekomen. Homoseksualiteit verschilt niet wezenlijk van andere moeilijke zaken, waarmee we als christenen moeten leren omgaan.
Dat God alle dingen nieuw maakt. Dat begint nu al maar zal helemaal af zijn als God een nieuwe hemel en een nieuwe aarde brengt.

Ons beleids- en werkplan 2020 – 2025 is op te vragen via het contactformulier.